Vyberte stránku

EPIZODY

#08: Šimon Pánek – Lživé výroky o Člověku v tísni neživím

Šimona Pánka asi není potřeba příliš představovat. Spoluzakladatel a dlouholetý ředitel největší neziskové organizace u nás Člověk v tísni a pro mnohé také jedna z výrazných tváří událostí listopadu 1989.

Jaké to je, vést organizaci s dvoumiliardovým rozpočtem, působící v 25 zemích světa a být partnerem světových vlád i velkých mezinárodních organizací? V čem je práce v neziskovém sektoru jiná, než v komerční sféře? A jak lze nabírat a dlouhodobě motivovat pracovníky, kteří se musí smířit s nižším platovým ohodnocením, než by mohli získat jinde? To všechno jsou otázky, na které tento rozhovor přináší odpovědi.

A také se dozvíte, co může být v současné situaci velmi inspirativní pro manažery ve firmách v oblasti hodnotového řízení a skutečného leadershipu.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#07: Marek Holeček – Svoboda by neměla být ohraničena penězi na účtu

Dobrodruh s duší objevitele – to je Marek Holeček, dnes asi nejúspěšnější český horolezec.

Marek sice není odborníkem na vzdělávání, ale jak sám říká: „V životě jsem vždy dělal to, co jsem dělat chtěl, a na to jsem musel navléknout spoustu věcí, které jsem neuměl a musel se je naučit.“ V rozhovoru mluví Marek otevřeně a bez obalu o tom, co znamená udělat produkt ze sebe sama, co všechno je potřeba udělat pro to, aby mohl beze zbytku „pronásledovat své sny“.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#06: Pavel Láznička – Je třeba nelpět na tom, co nefunguje

Jaké jsou klíčové hodnoty firmy Hanibal, úspěšného prodejce outdoorového oblečení a vybavení?

Pavel Láznička je zakladatelem a spolumajitelem e-shopu a řetězce obchodů Hanibal. Tuto firmu vybudoval a společně vede se svým bratrem a jejich dvacetiletá historie může být dobrým příkladem toho, jak důležité je neztratit chuť stále se učit nové věci. V rozhovoru s Pavlem se mimo jiné dozvíte, co se mu v průběhu těch dvaceti let povedlo a co naopak považuje za neúspěch, proč se od principů svobody v práci přiklonili spíše ke konceptu zodpovědné firmy a čím udržují DNA firmy, které do ní s bratrem vložili na počátku její existence.

Protože v dnešní velmi proměnlivé a nejisté době jsou to především hodnoty jako důvěra, zodpovědnost a odvaha, které mohou pomoci firmě přežít a dále se rozvíjet.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#05: Daniel Štrobl – Zdvořile odmítnout člověka je umění, které můžete ovládnout taky

Český psycholog a psychoterapeut Daniel Štrobl je na slovo vzatým odborníkem na chování lidí v zátěžových situacích, práci se stresem a mimo jiné také autorem výjimečné knihy „Psychologické aspekty zabití“, která vyšla na konci loňského roku.
Zároveň je ale také koučem a lektorem, který pracuje pro manažery a firemní týmy. Bývalý armádní psycholog tak může porovnat stres a problémy vojáků na zahraničních misích s problémy běžných zaměstnanců. Jak moc se liší? A proč nedokážeme říct ne? To jsou důležité otázky, na něž dostanete odpověď.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#04: Petr Pouchlý – Češi jsou nejhravější národ na světě

Kdy dává využití gamifikace smysl a v čem je cenné myšlení herního designera?

Petr je na slovo vzatým odborníkem na gamifikaci. Ostatně ke hrám má dlouholetý vztah. Začínal už v dětství s tvorbou deskovek a postupně přes pozice v prostředí mezinárodní korporace i v neziskovém sektoru doputoval až do role kapitána svobodné firmy Court of Moravia, kde uplatňuje principy herního designu v řízení změnových a rozvojových projektů pro firemní zákazníky. Petr srší nápady, které jsou podložené více než dvacetiletým know-how.

Poslechněte si rozhovor s člověkem, který se intenzivně věnoval gamifikaci ještě před tím, než se tento pojem stal módním trendem.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#03: Monika Horáková – Klíčovým trendem tohoto roku je employer branding

Co všechno znamená HR ve velké firmě.

Monika Horáková má za sebou úspěšnou kariéru v několika velkých společnostech. V jejím životopise najdete například firmy jako O2, Siemens, Unipetrol, Letiště Praha nebo Čepro. Je tedy více než povolanou osobou na rozhovor o řízení lidských zdrojů a vzdělávání zaměstnanců.

Jakým způsobem musí velká firma přemýšlet, pokud nabírá nové zaměstnance? Na co si musí dát pozor? Kdy mohou být zaměstnanci skutečnými ambasadory značky? A jak se vyrovnat s aktuálními trendy?

Tento rozhovor je důkazem proměnlivosti dnešního světa. V době jeho natáčení Monika Horáková vedla již přes rok HR ve společnosti Čepro (a také mj. o své práci v této firmě hovoří), ale změna je život a než byl rozhovor zveřejněn, nastoupila na pozici HR Director do Českých Drah. Tak hodně štěstí!

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

Zůstaňte s námi v kontaktu

Můžete se přihlásit k odběru na těchto platformách: