EPIZODY
#11: Petr Žídek – Ve chvíli, kdy už hlava nemůže, objevíte potenciál ve svém těle
„Občas je dobré být jako malé dítě. Být otevřený, vypnout své předpoklady, nehodnotit a jen se dívat a zkoušet. Pak je možné všechno…“ říká kouč Petr Žídek.
Petr má za sebou úspěšnou kariéru v oblasti Public Relations a také v headhuntingu. Nyní už se však věnuje pouze koučování. Pracuje nejen s manažery, ale také s vrcholovými sportovci. Mezi jeho klienty patří MMA bojovníci, hokejisté, golfisté, nebo třeba mistr světa v dráhové cyklistice. Jaká jsou specifika mentální přípravy špičkových sportovců, co lze ze světa sportu přenést do byznysu a proč jsou občas sportovci jako malé děti? To vše, a ještě něco navíc, se dozvíte v tomto rozhovoru s člověkem, který stál mj. za úspěchem herce Jakuba Štáfka v jeho prvním oficiálním souboji v Oktagonu (MMA).
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#10: Pavel Vosoba – Nejradši mám, když lidem změním pohled na svět
„Nejvíc mě vždycky nakoplo, když mi někdo řekl – to nedělej, na to nemáš!“
Kouč a spolumajitel poradenské společnosti M.C.Triton Pavel Vosoba se stal během své bohaté kariéry významným odborníkem na změnu postojů u lidí i firem. Sám tvrdí, že firma je živý organismus, který je nutné postupně připravit k vykročení na další úroveň. Na toto téma také sepsal několik úspěšných knih.
Proto pokud u vás ve firmě chcete udělat krok dál, tady se můžete dozvědět pár užitečných tipů. Proč si člověk myslí, že je nejchytřejší, když je mu třicet? A jak uvažuje, když je mu šedesát? To všechno vám prozradí Pavel Vosoba v tomto rozhovoru.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#09: Michal Čakrt – Většina MBA programů je mizerné kvality
Michal Čakrt patří k našim předním odborníkům na management, který studoval na zahraničních univerzitách a sám jej dnes vyučuje doma i v zahraničí.
Je autorem několika velmi úspěšných knih, zabývajících se typologií osobnosti a sám považuje typologie za nástroj vhodný především k sebepoznání. Přestože jsou typologie často využívány při výběru zaměstnanců, mnohem užitečnější informací může být podle něj např. škola, na které uchazeč získal své vzdělání. V rozhovoru se zastavíme hlavně u MBA programů, kterých je dnes k dispozici celá řada a jejichž kvalita je dle Michalových slov velmi nevyrovnaná.
A na konci rozhovoru se také dozvíte, co je podle Michala Čakrta příčinou 80 % všech manažerských selhání a neúspěchů.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#08: Šimon Pánek – Lživé výroky o Člověku v tísni neživím
Šimona Pánka asi není potřeba příliš představovat. Spoluzakladatel a dlouholetý ředitel největší neziskové organizace u nás Člověk v tísni a pro mnohé také jedna z výrazných tváří událostí listopadu 1989.
Jaké to je, vést organizaci s dvoumiliardovým rozpočtem, působící v 25 zemích světa a být partnerem světových vlád i velkých mezinárodních organizací? V čem je práce v neziskovém sektoru jiná, než v komerční sféře? A jak lze nabírat a dlouhodobě motivovat pracovníky, kteří se musí smířit s nižším platovým ohodnocením, než by mohli získat jinde? To všechno jsou otázky, na které tento rozhovor přináší odpovědi.
A také se dozvíte, co může být v současné situaci velmi inspirativní pro manažery ve firmách v oblasti hodnotového řízení a skutečného leadershipu.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#07: Marek Holeček – Svoboda by neměla být ohraničena penězi na účtu
Dobrodruh s duší objevitele – to je Marek Holeček, dnes asi nejúspěšnější český horolezec.
Marek sice není odborníkem na vzdělávání, ale jak sám říká: „V životě jsem vždy dělal to, co jsem dělat chtěl, a na to jsem musel navléknout spoustu věcí, které jsem neuměl a musel se je naučit.“ V rozhovoru mluví Marek otevřeně a bez obalu o tom, co znamená udělat produkt ze sebe sama, co všechno je potřeba udělat pro to, aby mohl beze zbytku „pronásledovat své sny“.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#06: Pavel Láznička – Je třeba nelpět na tom, co nefunguje
Jaké jsou klíčové hodnoty firmy Hanibal, úspěšného prodejce outdoorového oblečení a vybavení?
Pavel Láznička je zakladatelem a spolumajitelem e-shopu a řetězce obchodů Hanibal. Tuto firmu vybudoval a společně vede se svým bratrem a jejich dvacetiletá historie může být dobrým příkladem toho, jak důležité je neztratit chuť stále se učit nové věci. V rozhovoru s Pavlem se mimo jiné dozvíte, co se mu v průběhu těch dvaceti let povedlo a co naopak považuje za neúspěch, proč se od principů svobody v práci přiklonili spíše ke konceptu zodpovědné firmy a čím udržují DNA firmy, které do ní s bratrem vložili na počátku její existence.
Protože v dnešní velmi proměnlivé a nejisté době jsou to především hodnoty jako důvěra, zodpovědnost a odvaha, které mohou pomoci firmě přežít a dále se rozvíjet.