EPIZODY
#36: Petr Hovorka – Employer Branding není raketová věda

Petra Hovorku jsem si do studia pozval jako na slovo vzatého odborníka na Employer Branding. Začali jsme sice u toho, co to vlastně znamená, posilovat značku zaměstnavatele… Nakonec jsme ale stejně skončili u toho, jak důležité je chování manažerů a práce na udržitelnosti výsledků i vztahů ve firmě.
Petr začal podnikat v 19 letech, poté 13 let vedl a spoluvlastnil kalendářové nakladatelství Helma 365 a dnes je partnerem poradenské společnosti BrandBakers. Téma Employer Brandingu, kterému se intenzivně věnuje již téměř 10 let, transformoval do leadership konceptu „Úspěšnější díky lidem“.
Takže jestli Vás zajímá, proč motivaci zaměstnanců nezvýší ani odpočívárny se stolním fotbálkem, ani káva zdarma, pusťte si nás do uší.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#35: David Vrba – Ne každý, kdo je starší, je zároveň moudrý

Jste mileniál…? Boomer…? Nebo patříte mezi Husákovy děti…? Ať už jste se narodili dříve, či později, téma této epizody se Vás týká!
Hostem ve studiu byl tentokrát bývalý CEO společnosti 3M Česko David Vrba, který dnes v roli kouče, mentora či konzultanta pomáhá lidem ve firmách s budováním a řízením firemní kultury, nastavováním strategií či rozvojem odpovědného leadershipu. Povídali jsme si o konceptu „modern eldershipu“. Že nevíte, co se pod tímto termínem skrývá? Možná odpověď na problematiku stárnutí naší společnosti, přerušení přirozeného procesu předávání zkušeností od starších generací těm mladším či generační diverzity ve firmách.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#34: Jan Ženatý – Bojové umění je dobrou metaforou života

Bojovník s psychologickým vzděláním… tak sám sebe představuje Jan Ženatý, psycholog, lektor a kouč, který se ale také věnuje firewalkingu, či tréninku bojových umění.
S Honzou Ženatým jste se mohli setkat především v souvislosti s metodou čtení emocí z výrazů tváře, jejímž autorem je americký psycholog Paul Ekman (Honza je certifikovaným trenérem Paul Ekman International). Tentokrát jsme si ale povídali o jiných Honzových projektech – TeenleaderZ Summer Camp a Selfish Kiwi. Co si Honza myslí o současném školství a jaké tři „superkompetence“ dnešní vzdělávací systém u dětí nerozvíjí, přestože by měl? A co jsou „Molekule“ a k čemu Vám mohou být užitečné v rámci Vašeho rozvoje?
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#33: Eva Höschlová – Testy by se neměly používat v situacích, kdy jich není třeba

Psycholožka Eva Höschlová se dlouhodobě zabývá vývojem diagnostických metod a převodem zahraničních testových metod do českého prostředí. Svou odbornost uplatňuje při práci pro firmy v komerčním sektoru a zároveň v akademickém prostředí – již od roku 2010 vyučuje na Univerzitě Karlově.
V rozhovoru jsme se podívali na oblast využívání psychodiagnostiky ve firmách. Jak z pohledu kvality používaných nástrojů, tak i způsobu práce s jejich výstupy. V rámci poslechu si můžete udělat trochu pořádek v základních pojmech, získat tipy na zdroje odborných recenzí některých testů (Burosovo centrum v Nebrasce, Britská psychologická společnost, Testfórum…) a taky se dozvědět, které nástroje raději nepoužívat. A samozřejmě nechybí ani současné trendy v psychologickém testování.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#32: Petr Kazík – Hledejte svou výjimečnost a tu naučte ostatní

Říká se, že „kdo neumí, učí“…! Petr Kazík je živým důkazem, že toto rčení nemusí být tak úplně pravdivé. Polovinu svého profesního života strávil v manažerských pozicích v oblasti marketingu a obchodu. A že to bylo působení úspěšné, o tom svědčí např. to, že v roce 2014 byl mezi finalisty soutěže Manažer roku. Dnes je v čele hodnotitelské komise této prestižní soutěže a v roce 2020 byl zvolen prezidentem České manažerské asociace, která tuto soutěž pořádá. Zároveň je vyhledávaným lektorem, majitelem vzdělávací společnosti AHRA a management vyučuje i na vysoké škole.
V rozhovoru jsme se věnovali úrovni manažerského vzdělávání u nás a možným cestám, jak ji zvýšit. Víte, proč je v rozvoji důležitý princip excelence a co je to lektorský populismus? A jak nás ovlivňuje fakt, že na školách se snaží učitelé látku „probrat“ namísto, aby se ji snažili své žáky „naučit“? Pokud máte ve firmě na starosti vzdělávání, dozvíte se, jak snadno měřit efektivitu rozvojových programů a pokud jste sami vzdělavatelem, získáte tip, jak si zajistit dlouhodobě úspěšné působení v oboru.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#31: Pavel Kučera – Mnoha zásadních životních zlomů si ani nevšimneme

Pavel „Kůča“ Kučera se ve své práci věnuje mnoha věcem. Působí jako firemní lektor a kouč, zároveň je průvodcem a facilitátorem mužských kruhů a také připravuje velmi zajímavé programy pro rodiče společně s jejich dětmi. Duší je ale stále především skaut a indián. Jak to jde všechno dohromady?
V rozhovoru jsme se věnovali důležitosti rituálů jak v soukromém životě, tak i ve firemním kontextu. Podívali jsme se na výhody a rizika kmenových kultur ve firmách a také na to, jak moc důležitá je pro mladé lidi role „eldera“ (lídra, chcete-li) při budování jejich kariéry a jak lze pracovat při svém rozvoji s archetypy. A také se dozvíte, kdo je „trampoterapeut“.