Vyberte stránku

EPIZODY

#33: Eva Höschlová – Testy by se neměly používat v situacích, kdy jich není třeba

Eva Höschlová

Psycholožka Eva Höschlová se dlouhodobě zabývá vývojem diagnostických metod a převodem zahraničních testových metod do českého prostředí. Svou odbornost uplatňuje při práci pro firmy v komerčním sektoru a zároveň v akademickém prostředí – již od roku 2010 vyučuje na Univerzitě Karlově.

V rozhovoru jsme se podívali na oblast využívání psychodiagnostiky ve firmách. Jak z pohledu kvality používaných nástrojů, tak i způsobu práce s jejich výstupy. V rámci poslechu si můžete udělat trochu pořádek v základních pojmech, získat tipy na zdroje odborných recenzí některých testů (Burosovo centrum v Nebrasce, Britská psychologická společnost, Testfórum…) a taky se dozvědět, které nástroje raději nepoužívat. A samozřejmě nechybí ani současné trendy v psychologickém testování.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#32: Petr Kazík – Hledejte svou výjimečnost a tu naučte ostatní

Petr Kazík

Říká se, že “kdo neumí, učí”…! Petr Kazík je živým důkazem, že toto rčení nemusí být tak úplně pravdivé. Polovinu svého profesního života strávil v manažerských pozicích v oblasti marketingu a obchodu. A že to bylo působení úspěšné, o tom svědčí např. to, že v roce 2014 byl mezi finalisty soutěže Manažer roku. Dnes je v čele hodnotitelské komise této prestižní soutěže a v roce 2020 byl zvolen prezidentem České manažerské asociace, která tuto soutěž pořádá. Zároveň je vyhledávaným lektorem, majitelem vzdělávací společnosti AHRA a management vyučuje i na vysoké škole.

V rozhovoru jsme se věnovali úrovni manažerského vzdělávání u nás a možným cestám, jak ji zvýšit. Víte, proč je v rozvoji důležitý princip excelence a co je to lektorský populismus? A jak nás ovlivňuje fakt, že na školách se snaží učitelé látku “probrat” namísto, aby se ji snažili své žáky “naučit”? Pokud máte ve firmě na starosti vzdělávání, dozvíte se, jak snadno měřit efektivitu rozvojových programů a pokud jste sami vzdělavatelem, získáte tip, jak si zajistit dlouhodobě úspěšné působení v oboru.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#31: Pavel Kučera – Mnoha zásadních životních zlomů si ani nevšimneme

Pavel Kučera

Pavel „Kůča“ Kučera se ve své práci věnuje mnoha věcem. Působí jako firemní lektor a kouč, zároveň je průvodcem a facilitátorem mužských kruhů a také připravuje velmi zajímavé programy pro rodiče společně s jejich dětmi. Duší je ale stále především skaut a indián. Jak to jde všechno dohromady?

V rozhovoru jsme se věnovali důležitosti rituálů jak v soukromém životě, tak i ve firemním kontextu. Podívali jsme se na výhody a rizika kmenových kultur ve firmách a také na to, jak moc důležitá je pro mladé lidi role „eldera“ (lídra, chcete-li) při budování jejich kariéry a jak lze pracovat při svém rozvoji s archetypy. A také se dozvíte, kdo je “trampoterapeut”.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#30: Tomáš Křižánek – Každý dobrý lektor je tak trochu herec

Tomáš Křižánek

V čem se profese učitele a herce otiskuje do role vedoucího útvaru řízení kvalifikací společnosti ČEZ a.s.? Jak vypadá současná situace v oblasti vzdělávání zaměstnanců ve velkých firmách? A jakým způsobem podporuje úspěšná firma, jakou je ČEZ, své interní lektory?

Hostem této epizody je Tomáš Křižánek, který má v ČEZu na starosti mandatorní vzdělávání (tedy především “tvrdé” dovednosti), ale během svého mnohaletého působení u této společnosti se věnoval mnoha oblastem rozvoje – od manažerského vzdělávání, přes koučování až k digitalizaci rozvojových programů.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#29: Roman Neubauer – Potřeba, aby se lidé potkali a pobavili, stále zůstává

Roman Neubauer

Už podruhé byl hostem podcastu O ROZVOJI majitel společnosti Outdoor Solutions Roman Neubauer. Tentokrát jsme si ale nepovídali o přípravě a realizaci outdorovoých programů a firemních eventů, ale o jedné velké změně.

Poslechněte si, jak může klient pomoci změně myšlení na straně dodavatele a jak velký rozdíl je v tom, měnit přístup, protože musím, nebo proto, že vidím novu příležitost. A také jaký smysl a přínos může mít pro zaměstnance „virtuální“ teambuilding a jak těžké je vytvořit online týmovou hru, která způsobí, že lidé jen nesedí u počítače.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#28: Tomáš Langer – Jen ten, kdo se rychle adaptuje, přežije

Tomáš Langer

Tomáš Langer je vystudovaným andragogem, tedy specialistou na vzdělávání dospělých. Tomuto oboru se věnuje v roli lektora, konzultanta pro firmy, učitele na vysoké škole, metodika a také šéfredaktora časopisu Firemní vzdělávání. Působí rovněž jako expert evropské platformy pro vzdělávání dospělých EPALE.

V rozhovoru jsme se ohlédli za posledními 12 měsíci v oboru vzdělávání dospělých. V čem byly hlavní rozdíly mezi uplynulým rokem a dřívějšími krizemi, např. v letech 2008 až 2009? Co způsobil překotný přesun vzdělávacích aktivit do online prostředí a co to udělalo s efektivitou rozvojových programů? A proč by lektoři, kteří na sobě nepracují, měli jít raději dělat něco jiného?

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

Zůstaňte s námi v kontaktu

Můžete se přihlásit k odběru na těchto platformách: