Vyberte stránku

EPIZODY

#30: Tomáš Křižánek – Každý dobrý lektor je tak trochu herec

Tomáš Křižánek

V čem se profese učitele a herce otiskuje do role vedoucího útvaru řízení kvalifikací společnosti ČEZ a.s.? Jak vypadá současná situace v oblasti vzdělávání zaměstnanců ve velkých firmách? A jakým způsobem podporuje úspěšná firma, jakou je ČEZ, své interní lektory?

Hostem této epizody je Tomáš Křižánek, který má v ČEZu na starosti mandatorní vzdělávání (tedy především “tvrdé” dovednosti), ale během svého mnohaletého působení u této společnosti se věnoval mnoha oblastem rozvoje – od manažerského vzdělávání, přes koučování až k digitalizaci rozvojových programů.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#29: Roman Neubauer – Potřeba, aby se lidé potkali a pobavili, stále zůstává

Roman Neubauer

Už podruhé byl hostem podcastu O ROZVOJI majitel společnosti Outdoor Solutions Roman Neubauer. Tentokrát jsme si ale nepovídali o přípravě a realizaci outdorovoých programů a firemních eventů, ale o jedné velké změně.

Poslechněte si, jak může klient pomoci změně myšlení na straně dodavatele a jak velký rozdíl je v tom, měnit přístup, protože musím, nebo proto, že vidím novu příležitost. A také jaký smysl a přínos může mít pro zaměstnance „virtuální“ teambuilding a jak těžké je vytvořit online týmovou hru, která způsobí, že lidé jen nesedí u počítače.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#28: Tomáš Langer – Jen ten, kdo se rychle adaptuje, přežije

Tomáš Langer

Tomáš Langer je vystudovaným andragogem, tedy specialistou na vzdělávání dospělých. Tomuto oboru se věnuje v roli lektora, konzultanta pro firmy, učitele na vysoké škole, metodika a také šéfredaktora časopisu Firemní vzdělávání. Působí rovněž jako expert evropské platformy pro vzdělávání dospělých EPALE.

V rozhovoru jsme se ohlédli za posledními 12 měsíci v oboru vzdělávání dospělých. V čem byly hlavní rozdíly mezi uplynulým rokem a dřívějšími krizemi, např. v letech 2008 až 2009? Co způsobil překotný přesun vzdělávacích aktivit do online prostředí a co to udělalo s efektivitou rozvojových programů? A proč by lektoři, kteří na sobě nepracují, měli jít raději dělat něco jiného?

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#27: Daniela Kolomazníková – Chceme kontrolu, kterou nemáme

Daniela Kolomazníková

Daniela Kolomazníková je vzděláním psycholožka, zároveň má zkušenosti z manažerské práce, učí na vysoké škole, je spolumajitelkou společnosti Expertní Board 21 a pro své klienty pracuje v roli lektorky, koučky, ale i psychoterapeutky.

Pokud vás zajímá, jak lze skloubit roli pomáhajícího terapeuta a na výkon zaměřeného lektora či kouče, poslechněte si rozhovor s Danielou, která je v obou těchto polohách doma. Povídali jsme si nejen o tom, jak mění současná náročná situace požadavky zaměstnavatelů, se kterými se na Danielu obracejí, ale především o rychle se rozšiřujícím fenoménu posledních měsíců – networkingových a podnikatelských klubech. Jaké jsou základní principy fungování mastermindových skupin? Co je důležité pro to, aby svým členům přinášely konkrétní užitek? A je dnes skutečným trendem posun od lektorů tradičního střihu a nejrůznějších „vykladačů pravdy“ k facilitátorům a těm, kdo vytvářejí prostředí ke sdílení zkušeností?

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#26: Petra Šimková – Na on-line semináři jsou lektorovi obrovskou konkurencí maily a sociální sítě

Petra Šimková

Jak se v poslední době daří nezávislým lektorům, kteří za sebou nemají oporu velké vzdělávací firmy? Petra Šimková je na volné noze již od roku 2007 a poslední rok by rozhodně neoznačila za snadný. Nicméně díky dlouhodobě vysoké kvalitě její práce (kterou potvrzují i její klienti) a pozitivnímu náhledu na věci se jí podařilo adaptovat na nové podmínky. Online tréninky a webináře jsou tak dnes hlavní náplní její práce.

V rozhovoru jsme se s Petrou věnovali nejen reflexi uplynulého roku, ale také tomu, co jsou klíčové podmínky pro efektivní vzdělávání online formou – a to jak na straně lektora, tak i na straně zadavatelů. A také jsme hledali odpověď na otázku, zda může být vzdělávání pro zaměstnance benefitem, či zda musí být vždy spojenou s konkrétní potřebou něco nového se naučit.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#25: Marek Beránek – Jsme první česká vysoká škola s akreditací pro čistě online výuku

Marek Beránek

Marek Beránek je již od roku 2007 ředitelem soukromé vysoké školy Unicorn University a jak on sám říká, toto místo získal prostě tak, že si o něj napsal. A protože online forma výuky na všech stupních škol je v současné době jedním z velmi silných témat, je skvělé, že jsem jako hosta mohl přivítat ředitele vysoké školy, která jako první u nás získala akreditaci pro obory, které jsou vyučované 100% online.

V rozhovoru jsme se dotkli mnoha témat. Jak vzdělávat vysokoškoláky, aby to pro ně nebyla ztráta času, podle čeho lze hodnotit kvalitu VŠ bez ohledu na to, zda je soukromá či státní, ale také jak zařídit, aby i při online formě studia zůstal zachován jeho sociální rozměr. A na závěr jsme se také dostali k velmi zajímavému projektu “Red Monster”, ve kterém jsou využívány zkušenosti soukromé VŠ při tvorbě interaktivních programů pro základní školy v několika zemích.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

Zůstaňte s námi v kontaktu

Můžete se přihlásit k odběru na těchto platformách: