Vyberte stránku

EPIZODY

#31: Pavel Kučera – Mnoha zásadních životních zlomů si ani nevšimneme

Pavel Kučera

Pavel „Kůča“ Kučera se ve své práci věnuje mnoha věcem. Působí jako firemní lektor a kouč, zároveň je průvodcem a facilitátorem mužských kruhů a také připravuje velmi zajímavé programy pro rodiče společně s jejich dětmi. Duší je ale stále především skaut a indián. Jak to jde všechno dohromady?

V rozhovoru jsme se věnovali důležitosti rituálů jak v soukromém životě, tak i ve firemním kontextu. Podívali jsme se na výhody a rizika kmenových kultur ve firmách a také na to, jak moc důležitá je pro mladé lidi role „eldera“ (lídra, chcete-li) při budování jejich kariéry a jak lze pracovat při svém rozvoji s archetypy. A také se dozvíte, kdo je „trampoterapeut“.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#30: Tomáš Křižánek – Každý dobrý lektor je tak trochu herec

Tomáš Křižánek

V čem se profese učitele a herce otiskuje do role vedoucího útvaru řízení kvalifikací společnosti ČEZ a.s.? Jak vypadá současná situace v oblasti vzdělávání zaměstnanců ve velkých firmách? A jakým způsobem podporuje úspěšná firma, jakou je ČEZ, své interní lektory?

Hostem této epizody je Tomáš Křižánek, který má v ČEZu na starosti mandatorní vzdělávání (tedy především „tvrdé“ dovednosti), ale během svého mnohaletého působení u této společnosti se věnoval mnoha oblastem rozvoje – od manažerského vzdělávání, přes koučování až k digitalizaci rozvojových programů.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#29: Roman Neubauer – Potřeba, aby se lidé potkali a pobavili, stále zůstává

Roman Neubauer

Už podruhé byl hostem podcastu O ROZVOJI majitel společnosti Outdoor Solutions Roman Neubauer. Tentokrát jsme si ale nepovídali o přípravě a realizaci outdorovoých programů a firemních eventů, ale o jedné velké změně.

Poslechněte si, jak může klient pomoci změně myšlení na straně dodavatele a jak velký rozdíl je v tom, měnit přístup, protože musím, nebo proto, že vidím novu příležitost. A také jaký smysl a přínos může mít pro zaměstnance „virtuální“ teambuilding a jak těžké je vytvořit online týmovou hru, která způsobí, že lidé jen nesedí u počítače.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#28: Tomáš Langer – Jen ten, kdo se rychle adaptuje, přežije

Tomáš Langer

Tomáš Langer je vystudovaným andragogem, tedy specialistou na vzdělávání dospělých. Tomuto oboru se věnuje v roli lektora, konzultanta pro firmy, učitele na vysoké škole, metodika a také šéfredaktora časopisu Firemní vzdělávání. Působí rovněž jako expert evropské platformy pro vzdělávání dospělých EPALE.

V rozhovoru jsme se ohlédli za posledními 12 měsíci v oboru vzdělávání dospělých. V čem byly hlavní rozdíly mezi uplynulým rokem a dřívějšími krizemi, např. v letech 2008 až 2009? Co způsobil překotný přesun vzdělávacích aktivit do online prostředí a co to udělalo s efektivitou rozvojových programů? A proč by lektoři, kteří na sobě nepracují, měli jít raději dělat něco jiného?

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#27: Daniela Kolomazníková – Chceme kontrolu, kterou nemáme

Daniela Kolomazníková

Daniela Kolomazníková je vzděláním psycholožka, zároveň má zkušenosti z manažerské práce, učí na vysoké škole, je spolumajitelkou společnosti Expertní Board 21 a pro své klienty pracuje v roli lektorky, koučky, ale i psychoterapeutky.

Pokud vás zajímá, jak lze skloubit roli pomáhajícího terapeuta a na výkon zaměřeného lektora či kouče, poslechněte si rozhovor s Danielou, která je v obou těchto polohách doma. Povídali jsme si nejen o tom, jak mění současná náročná situace požadavky zaměstnavatelů, se kterými se na Danielu obracejí, ale především o rychle se rozšiřujícím fenoménu posledních měsíců – networkingových a podnikatelských klubech. Jaké jsou základní principy fungování mastermindových skupin? Co je důležité pro to, aby svým členům přinášely konkrétní užitek? A je dnes skutečným trendem posun od lektorů tradičního střihu a nejrůznějších „vykladačů pravdy“ k facilitátorům a těm, kdo vytvářejí prostředí ke sdílení zkušeností?

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

#26: Petra Šimková – Na on-line semináři jsou lektorovi obrovskou konkurencí maily a sociální sítě

Petra Šimková

Jak se v poslední době daří nezávislým lektorům, kteří za sebou nemají oporu velké vzdělávací firmy? Petra Šimková je na volné noze již od roku 2007 a poslední rok by rozhodně neoznačila za snadný. Nicméně díky dlouhodobě vysoké kvalitě její práce (kterou potvrzují i její klienti) a pozitivnímu náhledu na věci se jí podařilo adaptovat na nové podmínky. Online tréninky a webináře jsou tak dnes hlavní náplní její práce.

V rozhovoru jsme se s Petrou věnovali nejen reflexi uplynulého roku, ale také tomu, co jsou klíčové podmínky pro efektivní vzdělávání online formou – a to jak na straně lektora, tak i na straně zadavatelů. A také jsme hledali odpověď na otázku, zda může být vzdělávání pro zaměstnance benefitem, či zda musí být vždy spojenou s konkrétní potřebou něco nového se naučit.

Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE

Zůstaňte s námi v kontaktu

Můžete se přihlásit k odběru na těchto platformách: