EPIZODY
#41: Jan Mašek – Každý z nás může být někomu dobrým učitelem
Inovace, propojování a spolupráce, vzdělávání – to jsou tři oblasti, které jsou neoddělitelně spjaty se jménem Honzy Maška, spoluzakladatele sítě Red Button. A všech jsme se nějakým způsobem v tomto rozhovoru dotkli.
Jak lze zajistit prosperitu společnosti prostřednictvím prosperujících firem a zkvalitněním jejich fungování? Co je (nebo by mělo být) skutečným cílem učení? A jak moc účinný vliv mohou mít přednášky inspirativních řečníků na rozvoj jejich posluchačů? O tom všem jsme s Honzou ve studiu diskutovali. Ale také se dozvíte, proč Honza považuje leadership za esenci všech ostatních kompetencí a co jsou podle něj nezbytné stavební kameny fungující spolupráce. A především jakou roli hrají v jeho životě „Učitelé“ a v čem jsou tito lidé výjimeční.
Škoda, že čas našeho rozhovoru byl omezený. Věřím, že se k některým otázkám budeme mít možnost s Honzou ještě vrátit.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#40: Edita Arabaszová – Mým koníčkem je práce se strachem
Instantních návodů na štěstí je plný internet. Existuje ale racionálně podložená metoda, jak zvládnout stres a naučit se pracovat se svými strachy? Možná je odpovědí EDITACE; posuďte sami.
Edita před časem opustila manažerskou pozici, aby se naplno věnovala svému koníčku. A tím je psychosomatická metoda, která Vám může pomoci udělat z Vašich strachů spojence. V rozhovoru se dozvíte, že přestože EDITACE stojí na čtyřech relativně jednoduchých krocích, rozhodně se nejedná o „zázračnou pilulku“ zaručující automatický úspěch. A také nakolik umožnění pozitivní změny na osobní úrovni může uvolnit potenciál v rámci pracovních týmů a celých firem.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#39: David Jindra – Zvládnutý onboarding pomáhá budovat vztah
Víte, že cca dvě třetiny nově nastupujících zaměstnanců neprochází žádným onboardingovým procesem? A že až 31 % lidí odchází z firmy během prvních 6 měsíců kvůli špatnému či zcela chybějícímu onboardingu?
David Jindra je vývojář a webdesigner, který se díky zakázkám svého studia More&less detailně seznámil s problematikou náboru a dnes ve startupu Onboardio se svými kolegy pomáhá prostřednictvím stejnojmenné aplikace personalistům lépe a snadněji zvládnout „nalodění“ nových zaměstnanců.
A určitě si nenechte ujít konec rozhovoru – David má pro naše posluchače speciální nabídku, kterou budete chtít vyzkoušet!
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#38: Eva Mohauptová – Málokdy pracuji s týmem bez přítomnosti šéfa
S Evou jsem se potkal již v roce 2001 při přípravě teambuildingových programů a měl pak možnost s ní několik let spolupracovat. A proto vím, že v její práci nikdy nechybí nadhled, humor a praktický přístup.
Půlhodina byla pro naše povídání opravdu málo, ale i přesto se nám povedlo dotknout témat, jako jsou kompetence týmového kouče, klíčové fáze a pasti týmového koučování, či vztah týmového kouče a teamleadera v rámci koučovacího procesu. A nechybí ani Evin pohled na budoucnost týmového koučování a také pozvánka na jednu velmi zajímavou konferenci.
Zajímá-li Vás téma týmového koučování či rozvoje týmů obecně, tahle epizoda by Vám rozhodně neměla uniknout.
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#37: Ondřej Doležal – Podnikat jako prase umí každý
Energie, jejich ceny a také nepřehlednost trhu s mnoha menšími či většími dodavateli a prodejci, to je téma, které už pár týdnů plní stránky novin a vysílací časy zpravodajských pořadů. Tento rozhovor jsme natáčeli asi měsíc před krachem energetické skupiny Bohemia Energy a hostem byl spolumajitel firmy SforP, Ondřej Doležal. Protože rozvoj není jen vzdělávání, ale také budování firmy a péče o podnikatelské prostředí.
Ondřej Doležal ušel za deset let cestu od studenta se živnostenským listem k majiteli společnosti s obratem v desítkách milionů korun. Poslechněte si, na jakých hodnotách svou firmu staví a proč se rozhodl bojovat za změnu energetického zákona. Lze uspět v podnikání jen tím, že je člověk slušný?
Pokud se Vám nezobrazil přehrávač podcastu, můžete si jej poslechnout např. ZDE
#36: Petr Hovorka – Employer Branding není raketová věda
Petra Hovorku jsem si do studia pozval jako na slovo vzatého odborníka na Employer Branding. Začali jsme sice u toho, co to vlastně znamená, posilovat značku zaměstnavatele… Nakonec jsme ale stejně skončili u toho, jak důležité je chování manažerů a práce na udržitelnosti výsledků i vztahů ve firmě.
Petr začal podnikat v 19 letech, poté 13 let vedl a spoluvlastnil kalendářové nakladatelství Helma 365 a dnes je partnerem poradenské společnosti BrandBakers. Téma Employer Brandingu, kterému se intenzivně věnuje již téměř 10 let, transformoval do leadership konceptu „Úspěšnější díky lidem“.
Takže jestli Vás zajímá, proč motivaci zaměstnanců nezvýší ani odpočívárny se stolním fotbálkem, ani káva zdarma, pusťte si nás do uší.